łuszczenie się lakieru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    łuszczenie się lakieru

    Ostlander,

    A miałem już nic nie modzić w aucie. :diabelski_usmiech
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    łuszczenie się lakieru

    Już jakiś czas temu zauważyłem że w kilku miejscach na samochodzie (głównie dach) pojawiły się takie "placki" (zdjęcia) gdzie lakier tak jakby się łuszczy. Tych punktów jest 4 lu 5 szt a dwa większe na dachu. Kiedyś lakiernik powiedział mi że to może być od ptasich odchodów, które nie były zmyte w porę. Może to i tak wygląda ale nie jestem pewien.
    Co to może być waszym zdaniem?
    Co z tym zrobić by nie było widoczne i nie szło dalej??? Widać to tylko z bliska i w świetle. Te miejsca białe to chyba podkład.
    Załączone pliki
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #3
      strazakp, lakiernik dobrze powiedzial. Trzeba zeszlifowac calosc do blachy,zagruntowac,polakierowac.
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        lakiernik dobrze powiedzial. Trzeba zeszlifowac calosc do blachy,zagruntowac,polakierowac.
        Mozna to zrobić miejscowo i w miare dobrze, tzn. niewidocznie? czy trzeba po całości elementu karoserii?
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • conan
          Rider
          • 2011
          • 546

          #5
          Według mnie jest to klar który pęka, coś mi się zdaje że te elementy były lakierowane i za dużo jest utwardzacza w klarze i o to efekt :wink:
          Moja skodzinka o2
          Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #6
            Zamieszczone przez strazakp
            lakiernik dobrze powiedzial. Trzeba zeszlifowac calosc do blachy,zagruntowac,polakierowac.
            Mozna to zrobić miejscowo i w miare dobrze, tzn. niewidocznie? czy trzeba po całości elementu karoserii?
            Teoretycznie mozna,pytanie czy ma to sens...robic kilka napraw miejscowych na jednym elemencie i
            potem je polerowac.

            [ Dodano: Sro 29 Sie, 12 13:41 ]
            Zamieszczone przez conan
            Według mnie jest to klar który pęka, coś mi się zdaje że te elementy były lakierowane i za dużo jest utwardzacza w klarze i o to efekt :wink:
            To jest powloka lakieru uszkodzona odczynem kwasnym ptasich odchodow.
            Typowy objaw ''wygrzanej'' :szeroki_usmiech na sloncu ptasiej kupy
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • strazakp
              Elegance
              • 2008
              • 819
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Teoretycznie mozna,pytanie czy ma to sens...robic kilka napraw miejscowych na jednym elemencie i potem je polerowac.
              No właśnie sam nie wiem....ale czy nie bedzie ognisk korozji za jakis czas?
              strazakp

              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #8
                Zamieszczone przez strazakp
                Teoretycznie mozna,pytanie czy ma to sens...robic kilka napraw miejscowych na jednym elemencie i potem je polerowac.
                No właśnie sam nie wiem....ale czy nie bedzie ognisk korozji za jakis czas?
                Generalnie z punktu widzenia zabezpieczenia antykorozyjnego,nie ma znaczenia czy zrobisz
                naprawe typu smart,czy polakierujesz caly element.
                W tym przypadku wazne jest zerwanie calej powloki do blachy,poniewaz jest ona uszkodzona odczynem kwasnym.Gdybys to tylko delikatnie przeszlifowal,zagruntowal i polakierowal,to po jakims czasie kwas pozostaly w dolnych partiach gruntu,uszkodzi ponownie nowy lakier.
                Pojedz do dobrego lakiernika...on bedzie wiedzial jak to naprawic.
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                • strazakp
                  Elegance
                  • 2008
                  • 819
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Pojedz do dobrego lakiernika...on bedzie wiedzial jak to naprawic.
                  Chyba w wolnej chwili i z ciekawości podjade zobaczyć jaki ma pomysł na to i w jakiej cenie.
                  strazakp

                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                  Komentarz

                  • ChillOutPL
                    Rider
                    • 2011
                    • 672

                    #10
                    To na bank od odchodow jak juz koledzy wyzej napisali, a co do malowania to wydaje mi sie ze pomalowanie calego elementu wyjdzie Cie w podobnej cenie, lub troche drozej, ale za to bedziesz mial zrobione do porządku Pamietaj, lepiej RAZ, DROZEJ a DOBRZE
                    Moja dawna O1
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...082763#1082763

                    Dawny Volkswagen GOLF Mk4
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71147

                    MOJE SEICENTO SPORTING
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    Komentarz

                    Pracuję...